Skip to content

ALGEMENE VOORWAARDEN StapelZorg

1. Toepasselijkheid

1.1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op de tussen StapelZorg en haar cliënten gesloten overeenkomst (hierna te noemen de overeenkomst) met betrekking tot zorg zonder verblijf alsmede op de precontractuele verhouding tussen StapelZorg en de cliënt zodra de cliënt kennis heeft kunnen nemen van deze algemene voorwaarden.
1.2. Deze algemene voorwaarden gelden tenzij dwingendrechtelijke wettelijke bepalingen zich daartegen verzetten.

2. Begripsomschrijving

StapelZorg : StapelZorg gevestigd en kantoorhoudende te Rotterdam en die zorg verleent, gefinancierd op grond van de Algemene Wet Bijzondere Ziektekosten (AWBZ), Zorgverzekeringswet (ZVW) of de Wet Maatschappelijke Ondersteuning (Wmo) al dan niet in combinatie met particulier gefinancierde zorg en/of aanvullende diensten.
Cliënt: de natuurlijke persoon die zorg afneemt bij StapelZorg.
Vertegenwoordiger: de wettelijke vertegenwoordiger van de cliënt of, indien er geen wettelijke vertegenwoordiger is, de natuurlijke persoon die door de cliënt persoonlijk is gemachtigd in zijn plaats op te treden dan wel ingeval van spoedeisende en/of dringende omstandigheden. Degene die de zaken, waaronder persoonlijke zaken, waarneemt.
Indicatiebesluit: het besluit van een indicatieorgaan waarbij is vastgelegd of en zo ja, naar welke aard, omvang en duur een zorgvrager in aanmerking komt voor een zorgaanspraak op grond van de AWBZ.
Geneeskundige handelingen: verrichtingen, waaronder inbegrepen onderzoek en het geven van raad, die rechtstreeks betrekking hebben op de cliënt met als doel hem van een ziekte te genezen, hem voor het ontstaan daarvan te behoeden of zijn gezondheidstoestand te beoordelen, een en ander zoals beschreven in artikel 7:446 – 468 Burgerlijk Wetboek (geneeskundige behandelingsovereenkomst).
Incident: ieder niet beoogd of niet voorzien voorval in het zorgproces met direct of op termijn merkbare gevolgen voor de cliënt.
Partijen: StapelZorg en de cliënt gezamenlijk.
Zorg: de zorgdiensten en/of andere diensten die StapelZorg verleent uit hoofde van de met de cliënt gesloten overeenkomst.

2.1. Voorwaarden
2.2. StapelZorg maakt deze algemene voorwaarden als volgt bekend:
– door overhandiging van de algemene voorwaarden aan de cliënt voorafgaand aan of bij de totstandkoming van de overeenkomst.
– door publicatie op onze website www.StapelZorg.nl
– door vermelding in brochures en andere communicatiemiddelen.
2.3. Op verzoek van de cliënt licht StapelZorg de algemene voorwaarden mondeling toe.
2.4. Afwijking van de algemene voorwaarden
Partijen kunnen schriftelijk van deze algemene voorwaarden afwijken. Ingeval schriftelijke afwijkingen door omstandigheden (waaronder spoedeisendheid of niet tijdige aanspreekbaarheid) voor StapelZorg of de cliënt niet mogelijk zijn, zal degene die afwijkt van deze algemene voorwaarden de ander zo snel mogelijk informeren over de afwijking(en) en deze zo mogelijk alsnog schriftelijk overeenkomen.

3. Duidelijke informatie

3.1. Steeds als StapelZorg de cliënt informatie verschaft, doet hij dit op een voor de cliënt geschikt niveau en vergewist hij zich ervan dat de cliënt de informatie heeft begrepen.
3.2. Als StapelZorg de informatie elektronisch verschaft vergewist hij zich ervan of de cliënt deze informatie kan ontvangen.
3.3. Indien het belang van de cliënt dit vereist dient StapelZorg de desbetreffende informatie te verstrekken aan de vertegenwoordiger van de cliënt.

4. Bevoegdheden van de vertegenwoordiger

4.1. De vertegenwoordiger treedt in de rechten en plichten (en draagt daarmee de verantwoordelijkheid) van de cliënt uit hoofde van en met betrekking tot deze algemene voorwaarden voor zover de cliënt wilsonbekwaam is en voor zover de vertegenwoordiger hiertoe is gemachtigd op grond van de wet of de persoonlijke schriftelijke machtiging door de cliënt.

5. Keuze informatie

5.1. StapelZorg zorgt ervoor dat hij die informatie beschikbaar heeft gesteld die het voor de cliënt mogelijk maakt een weloverwogen beslissing te nemen.

6. De intake

6.1. Voorafgaand aan het tot stand komen van de overeenkomst biedt StapelZorg de cliënt schriftelijke informatie aan over tenminste de volgende punten:
– De vormen van zorg die StapelZorg kan bieden.
– De procedure rond het opstellen van een zorgplan.
– De zorg en/of diensten die de cliënt al dan niet zelf moet betalen en de keuzemogelijkheid om van die zorg en/of diensten al dan niet gebruik te maken.
– De mate waarin StapelZorg gebruik maakt van de diensten van derden, waaronder vrijwilligers.
– Sleutelbeheer.
– De bereikbaarheid van StapelZorg in geval van een noodsituatie.
– Waar de cliënt aan moet voldoen om de zorgverleners en andere personen werkzaam bij of in opdracht van StapelZorg in staat te stellen te werken conform de regelgeving met betrekking tot arbeidsomstandigheden.
– De mogelijkheid om wensen van de cliënt te honoreren.
– Het beleid ten aanzien van ethische en levensbeschouwelijke vraagstukken.
– De klachtenregeling.
– Deze algemene voorwaarden.
– Indien van toepassing de instructies voor eventuele zorgverlening op afstand.
– Het privacybeleid.
– Indien van toepassing het medicatiebeleid.
6.2. Als de cliënt ten tijde van het laatste gesprek vóór de totstandkoming van de overeenkomst nog niet beschikt over een indicatiebesluit, verklaart hij schriftelijk dat een indicatiestelling is aangevraagd. Ingeval alsnog blijkt dat de door StapelZorg verleende zorg niet uit hoofde van een indicatiestelling wordt betaald, draagt de cliënt zelf zorg voor betaling.
6.3. De cliënt informeert StapelZorg meteen indien hij zorg van andere zorgaanbieders ontvangt.

7. Totstandkoming overeenkomst

7.1. StapelZorg doet op basis van de intake een aanbod aan de cliënt waarin de te leveren zorg en alle te leveren diensten nauwkeurig zijn beschreven.
7.2. De overeenkomst komt tot stand wanneer de cliënt het aanbod van StapelZorg aanvaardt. Ter bevestiging hiervan ondertekenen StapelZorg en de cliënt en/of diens vertegenwoordiger de overeenkomst. Ingeval van bijzondere en spoedeisende omstandigheden kan de overeenkomst worden aangegaan met een familielid, echter niet langer dan de bijzondere omstandigheden voortduren. Partijen dragen onverwijld zorg voor een overeenkomst met de cliënt of diens vertegenwoordiger.
7.3. De overeenkomst bevat in ieder geval:
a) Een verwijzing naar de geïndiceerde zorg, alsmede de omvang daarvan en de daarbij behorende vergoedingenstructuur en tarieven.
b) Een beschrijving van de diensten waar de cliënt gebruik van wil maken met een specificatie van de kosten die voor rekening van de cliënt komen.
c) Een beschrijving van de overeengekomen aanvullende zorg die voor rekening van de cliënt komt en een specificatie van de kosten.
d) Een regeling betreffende toestemming voor gebruik van gegevens van de cliënt voor verplichte meting van zorginhoudelijke kwaliteitsindicatoren en controles zoals verlangd wordt bij contractering van zorgverzekeraars in overeenstemming met de geldende regels.
e) De verklaring van de client dat deze kennis heeft genomen van de algemene voorwaarden en daarmee akkoord is.

8. Het zorgplan

8.1. StapelZorg stelt in samenspraak met de cliënt een zorgplan op. StapelZorg biedt de cliënt ondersteuning aan bij het overleg over het zorgplan.
8.2. Het zorgplan wordt van kracht na instemming van de cliënt. StapelZorg en de cliënt ondertekenen het zorgplan.
8.3. Het zorgplan heeft tot doel de kwaliteit van leven van de cliënt te ondersteunen en sluit zoveel mogelijk aan bij diens persoonlijke wensen en mogelijkheden.
8.4. Het zorgplan beschrijft de gezondheidssituatie van de cliënt ten gevolge van diens aandoeningen, de verwachte tijdsduur van de aan te bieden zorg, de met de cliënt afgesproken vormen van zorg en, indien er sprake is van geneeskundige handelingen, de uit te voeren verrichtingen.
8.5. In het zorgplan wordt in ieder geval vastgelegd:
a) Welke disciplines de verschillende onderdelen van het zorgplan uitvoeren en op welke momenten of met welke regelmaat.
b) Wie binnen de organisatie van StapelZorg het vaste aanspreekpunt is voor de cliënt alsmede die contactgegevens.
c) Welke familieleden van de cliënt of anderen bij de zorgverlening worden betrokken of over de zorgverlening worden geïnformeerd en hoe dat plaatsvindt, alsmede wie als vertegenwoordiger kan worden aangemerkt.
d) De momenten van evaluatie van het zorgplan.
8.6. Het zorgplan wordt minimaal een keer per jaar in samenspraak met de cliënt geëvalueerd en waar nodig bijgesteld. De cliënt kan gemotiveerd verzoeken om tussentijdse evaluatie. De evaluatie en de bijstellingen worden schriftelijk vastgelegd. De eerste evaluatie vindt plaats binnen zes maanden na instemming van de cliënt met het zorgplan, of zoveel eerder als nodig is.
8.7. Indien tussentijds afwijking van het zorgplan noodzakelijk is, is toestemming van de cliënt vereist, tenzij de tijd voor het vragen van toestemming ontbreekt, omdat onverwijlde afwijking van het zorgplan kennelijk nodig is teneinde ernstig nadeel voor de cliënt te voorkomen.
8.8. Als de cliënt voor een bepaalde periode of bepaald moment geen zorg of diensten wenst te ontvangen, meldt de cliënt dit uiterlijk 48 uur van tevoren aan StapelZorg. Doet hij dit niet, dan kan StapelZorg kosten in rekening brengen aan de cliënt, tenzij de cliënt kan aantonen dat hij als gevolg van overmacht niet in staat was zich tijdig af te melden. Deze kosten zijn niet hoger dan de aantoonbaar gemaakte kosten met een maximum van het gecontracteerde tarief voor de geïndiceerde zorg.

9. Wet bescherming persoonsgegevens (WBP)

9.1. Voor de in dit hoofdstuk bedoelde gegevens geldt onverkort hetgeen is bepaald in de Wet bescherming persoonsgegevens.
9.2. Voor zover de in dit hoofdstuk bedoelde gegevens vallen onder de artikelen 7:446 – 7:468 van het Burgerlijk Wetboek, geldt onverkort hetgeen daar is bepaald.

10. Bescherming van de persoonlijke levenssfeer

10.1. StapelZorg moet toestemming krijgen van de cliënt:
a) Als er verrichtingen worden uitgevoerd waarvan redelijkerwijs kan worden verwacht dat die door de cliënt als inbreuk op zijn privacy kunnen worden ervaren en deze kunnen worden geobserveerd door anderen dan de cliënt.
b) Als er foto’s of audiovisuele opnamen worden gemaakt ten behoeve van publicatie.
10.2. Onder anderen zoals bedoeld in lid 12 sub 1 wordt niet verstaan:
a) Degenen van wie de medewerking bij de uitvoering van de verrichting noodzakelijk is.
b) De vertegenwoordiger.
10.3. Indien StapelZorg bij geneeskundige handelingen of bij een gesprek een zorgverlener in opleiding of stagiaire aanwezig wil laten zijn, moet hij daarvoor toestemming krijgen van de cliënt.

11. Bewaren van gegevens

11.1. Als StapelZorg zorginhoudelijke gegevens over de cliënt vastlegt, blijven deze gegevens te allen tijde ter beschikking van zowel StapelZorg als de cliënt.

12.

Bij beëindiging van de overeenkomst bewaart StapelZorg de gegevens en krijgt de cliënt een kopie als hij dat wil.Voor de gegevens bedoeld in artikel 7:454 van het Burgerlijk Wetboek gelden de daar bepaalde bewaartermijn en de rechten van cliënten ten aanzien van correctie en vernietiging. Voor andere gegevens geldt de norm genoemd in de Wet bescherming persoonsgegevens.

13. Gegevensverstrekking en verlening van inzage door StapelZorg aan derden

13.1. StapelZorg verstrekt zonder de schriftelijke toestemming van de cliënt geen (inzage in) gegevens over de cliënt aan derden, behalve ter voldoening aan een wettelijke verplichting en behoudens indien in het zorgplan anders is vermeld.
13.2. Onder derden als bedoeld in het eerste lid wordt niet verstaan:
a) Degenen die rechtstreeks zijn betrokken bij de uitvoering van de overeenkomst voor zover de verstrekking van gegevens en inzage noodzakelijk is voor de door hen te verrichten werkzaamheden.
b) De vertegenwoordiger voor zover de verstrekking van gegevens noodzakelijk is voor de uitoefening van zijn taken.
13.3. Na overlijden geeft StapelZorg desgevraagd inzage in de zorginhoudelijke gegevens aan de nabestaanden voor zover de cliënt daarvoor schriftelijk toestemming heeft gegeven of toestemming mag worden verondersteld.
Aan kinderen wordt toestemming geacht te zijn gegeven tenzij de cliënt schriftelijk anders heeft bepaald.
13.4. StapelZorg instrueert individuele zorgverleners over hun geheimhoudingsplicht en stelt de cliënt hiervan op de hoogte.
13.5. Ingeval de cliënt niet in staat is toestemming te verlenen (w.o. ook diens vertegenwoordiger) heeft StapelZorg het recht om onder de verplichting om geheimhouding op te leggen, de gegevens aan een derde te geven indien dit redelijkerwijs noodzakelijk is voor het welbevinden van de cliënt. StapelZorg zal de kring die kennis kan nemen van de gegevens zo beperkt mogelijk houden.

14. Medewerking aan wetenschappelijk onderzoek en onderwijs

14.1. Telkens als StapelZorg de cliënt wil betrekken bij wetenschappelijk onderzoek moet hij daarvoor toestemming hebben van de cliënt, behoudens ingeval alle gegevens worden geanonimiseerd en deze niet meer terug te herleiden zijn naar de cliënt.
14.2. StapelZorg informeert de cliënt over het doel van het wetenschappelijk onderzoek en de risico’s van medewerking eraan.

15. Zorg

15.1. StapelZorg zorgt ervoor dat alle zorgverleners die binnen de organisatie van StapelZorg of in opdracht van StapelZorg zorg verlenen aan de cliënt handelen overeenkomstig de voor de zorgverleners geldende professionele standaarden waaronder de richtlijnen van de beroepsgroep. Afwijking van de professionele standaard moet StapelZorg motiveren en aan de cliënt uitleggen. StapelZorg maakt aantekeningen van de afwijking en van de uitleg aan de cliënt in het zorgplan. StapelZorg zorgt voor continuïteit van de zorg.

16. Afstemming (één cliënt – meer zorgverleners)

16.1. Binnen de organisatie van StapelZorg :
a) Als een cliënt te maken heeft met twee of meer zorgverleners die binnen de organisatie van StapelZorg of in opdracht van StapelZorg werken, zorgt StapelZorg dat alle betrokken zorgverleners:
16.2. Elkaar actief informeren over relevante gegevens van de cliënt.
16.3. De cliënt tijdig doorverwijzen naar een andere zorgverlener voor zover de zorg buiten de bevoegdheid of deskundigheid van eerstgenoemde zorgverlener valt, of op verzoek van de cliënt mits het verzoek om doorverwijzing deugdelijk is gemotiveerd;
16.4. Met elkaar periodiek overleggen over de cliënt voorzover dit noodzakelijk is;
– Bij overdracht van de cliënt aan een andere zorgverlener, alle relevante gegevens doorgeven en de cliënt daarover informeren.
b) StapelZorg zorgt ervoor dat voor de cliënt te allen tijde duidelijk is:
– a. Wie voor welke handelingen verantwoordelijk is;
– b. Wie het aanspreekpunt is voor vragen van de cliënt, diens vertegenwoordiger en familieleden.

17. Incidenten

17.1. Zo spoedig mogelijk na een incident informeert StapelZorg de betreffende cliënt over:
– De aard en de oorzaak van het incident.
– Of en welke maatregelen zijn genomen om soortgelijke incidenten te voorkomen.
17.2. Als een incident gevolgen heeft voor de gezondheidstoestand van de cliënt, bespreekt StapelZorg de voor de aanpak daarvan mogelijke behandelingsalternatieven met de cliënt en maakt afspraken over de aanvang van de gekozen behandeling en het vervolg. StapelZorg wijst de cliënt hierbij uitdrukkelijk op de mogelijkheid van een second opinion binnen of buiten de organisatie van StapelZorg .
17.3. StapelZorg verleent adequate zorg teneinde de gevolgen van het incident voor de cliënt te beperken. In geval van spoedeisende zorg betekent dit dat aan het genoemde in lid 2 niet hoeft te worden voldaan.

18. Zorg voor persoonlijke eigendommen

18.1. StapelZorg zorgt ervoor dat degenen die onder zijn verantwoordelijkheid betrokken zijn bij de zorg voor de cliënt, zorgvuldig omgaan met diens eigendommen.

19. Zorgverlening op afstand

19.1. Indien mogelijk en in samenspraak met en onder verantwoordelijkheid van StapelZorg verleent, faciliteert en ondersteunt StapelZorg, na toestemming van de cliënt zorg op afstand. 
19.2. StapelZorg spreekt met de cliënt af hoe de voor de zorgverlening relevante informatie-uitwisseling schriftelijk zal plaatsvinden en de termijnen waarbinnen de betrokken partijen de informatie moeten verschaffen. De afspraken worden waar mogelijk vastgelegd in het zorgplan.
19.3. StapelZorg informeert de cliënt vooraf over de randvoorwaarden voor verantwoorde zorgverlening op afstand en controleert of aan die randvoorwaarden wordt voldaan.
19.4. StapelZorg zorgt dat de cliënt goed begrijpt wie waarvoor verantwoordelijk is.
19.5. De inhoud van deze algemene voorwaarden gelden onverkort ingeval van zorgverlening op afstand.

20. Verplichtingen van de cliënt

20.1. Elke cliënt legitimeert zich voorafgaand aan de totstandkoming van de overeenkomst en gedurende de looptijd van de overeenkomst op verzoek van StapelZorg met een wettelijk erkend, geldig legitimatiebewijs.
20.2. Bij de intake geeft de cliënt de naam en de bereikbaarheidsgegevens op van een contactpersoon en, indien van toepassing, van de persoon die door de cliënt schriftelijk is gemachtigd in zijn plaats te treden als de cliënt niet meer in staat kan worden geacht tot een redelijke waardering van zijn belangen. Dit wordt in het zorgplan vastgelegd.
20.3. Zolang StapelZorg geen schriftelijke nieuwe en/of gewijzigde machtiging voor een vertegenwoordiger heeft ontvangen, blijft de oude machtiging die aan StapelZorg bekend is, gelden.
20.4. De cliënt geeft StapelZorg, mede naar aanleiding van diens vragen, naar beste weten de inlichtingen en de medewerking die deze redelijkerwijs voor het uitvoeren van de overeenkomst behoeft, waaronder begrepen informatie over een eventuele wilsverklaring.
20.5. De cliënt onthoudt zich van gedrag dat schadelijk is voor de gezondheid of het welzijn van de zorgverleners, andere personen werkzaam bij of in opdracht van StapelZorg en vrijwilligers.
20.6. De cliënt verleent alle noodzakelijke medewerking om StapelZorg in staat te stellen de zorg te leveren conform regelgeving betreffende de arbeidsomstandigheden.
20.7. De cliënt moet zorgverleners en andere personen werkzaam bij of in opdracht van StapelZorg de gelegenheid bieden hun taken uit te voeren zoals vastgelegd in het zorgplan of in het kader van veiligheid.
20.8. Zodra de cliënt zorg ontvangt van een andere zorgaanbieder, informeert hij StapelZorg daarover.
20.9. De cliënt moet met bekwame spoed melding maken van de door hem geconstateerde schade.

21. Betaling

21.1. De cliënt is StapelZorg de tussen de cliënt en StapelZorg overeengekomen prijs verschuldigd voor de overeengekomen zorg en diensten voorzover deze niet op grond van de AWBZ, de WMO of de ZVW rechtstreeks door het zorgkantoor, de gemeente respectievelijk de zorgverzekeraar worden betaald.
21.2. Voor de vooraf overeengekomen kosten van zorg en diensten als bedoeld in artikel 9 lid 3 onder c en d stuurt StapelZorg een duidelijke en gespecificeerde factuur aan de cliënt. Voor de diensten als bedoeld in artikel 9 lid 3 onder b en c brengt StapelZorg geen kosten in rekening als de cliënt er geen gebruik van heeft gemaakt, mits de cliënt zich 48 uur van te voren heeft afgemeld conform artikel 10 lid 8.
21.3. StapelZorg stuurt na het verstrijken van de betalingstermijn een betalingsherinnering en geeft de cliënt de gelegenheid binnen 14 dagen na ontvangst van de herinnering alsnog te betalen.
21.4. Als na het verstrijken van de betalingstermijn genoemd in sub 22.3 nog steeds niet is betaald is StapelZorg gerechtigd rente en buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen vanaf het verstrijken van de eerste betalingstermijn. De rente is gelijk aan de wettelijke rente. StapelZorg heeft na het verstrijken van de termijn als genoemd sub 22.3 het recht de zorg op te schorten, tenzij zwaarwegende redenen zich daartegen
verzetten.

22. Procedure aanvragen vervolgindicatie

22.1. Onderdeel van de dienstverlening in het kader van de uitvoering door StapelZorg van deze overeenkomst kan zijn de ondersteuning van de cliënt bij het verkrijgen van één of meer vervolgindicaties. Partijen maken daarover aparte afspraken.
22.2. StapelZorg zal in redelijkheid ondersteunen waar nodig in die bijzondere, spoedeisende omstandigheden waar voortvarendheid nodig is voor vervolgindicatie.

23. Spoedzorg

23.1. StapelZorg kan de spoedzorg zelf leveren. Indien de zorgbehoefte van de cliënt plotseling zodanig wijzigt dat binnen 24-48 uur substantieel zwaardere of andere zorg nodig is, meldt StapelZorg dit meteen bij de behandelend arts. StapelZorg begeleidt de cliënt waar nodig bij het aanvragen van een zwaardere indicatie, of bij een spoedindicatie. Indien de medische (vervolg)indicatie niet wordt gehonoreerd, is de cliënt verplicht de zorg zelf te betalen. StapelZorg is verplicht daarbij de redelijkheid in acht te nemen.
23.2. StapelZorg kan de spoedzorg meldt StapelZorg dit aan het zorgkantoor met het verzoek de cliënt met spoed te plaatsen bij een andere zorgaanbieder.

24. Beëindiging overeenkomst

24.1. De overeenkomst eindigt:
a) Door overlijden van de cliënt;
b) Bij wederzijds goedvinden;
c) Na eenzijdig schriftelijke opzegging van de overeenkomst door de cliënt of StapelZorg, met inachtneming van het bepaalde in artikel 26;
d) Van rechtswege als de overeenkomst voor bepaalde tijd is aangegaan;
e) Ingeval van ontbinding.

25. Opzegging algemeen

25.1. De cliënt kan de overeenkomst te allen tijde opzeggen, met inachtneming van een redelijke opzegtermijn die minimaal 3 maanden bedraagt.
25.2. StapelZorg kan de overeenkomst slechts opzeggen met een opzegtermijn van minimaal 1 maand. Dit tenzij dwingendrechtelijke bepalingen zich hiertegen verzetten.
25.3. StapelZorg kan de overeenkomst altijd opzeggen wanneer de indicatie van de cliënt eindigt en geen nieuwe indicatie is verkregen, of geen indicatie wordt verleend en de cliënt zelf niet voor betaling kan zorgdragen; in deze gevallen kan de overeenkomst met onmiddellijke ingang worden opgezegd, tenzij zwaarwegende belangen van de cliënt zich hiertegen verzetten.

26. Klachtenregeling

26.1. StapelZorg beschikt over een op de wet gebaseerde en voldoende bekend gemaakte regeling voor de opvang en afhandeling van klachten en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtprocedure. 
26.2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten zo snel als mogelijk, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij StapelZorg, nadat de cliënt de gebreken heeft geconstateerd.
26.3. Bij StapelZorg volledig ingediende klachten worden zo spoedig mogelijk, in elk geval binnen 2 maanden gerekend vanaf de datum van ontvangst afgehandeld. De klager wordt zoveel mogelijk op de hoogte gehouden van de voortgang van de klachtbehandeling.
26.4. Als de klacht niet conform dit artikel is afgehandeld, is er sprake van een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling en begint de termijn voor het aanhangig maken van het geschil te lopen.

27. Toepasselijk recht en geschillenregeling

27.1. Geschillen tussen de cliënt enerzijds en StapelZorg anderzijds over de totstandkoming of de uitvoering van de overeenkomst, worden voorgelegd aan de Rechtbank die bevoegd is om van geschillen kennis te nemen. Nederlands recht is op de overeenkomst en daaruit voortvloeiende geschillen van toepassing.

28. Wijziging

28.1. Deze algemene voorwaarden kunnen worden gewijzigd door StapelZorg, echter voor zover zich daartegen geen dwingendrechtelijke bepalingen verzetten. StapelZorg zal wijzigingen tijdig, dat wil zeggen uiterlijk vier maanden vóór het inwerking treden van de gewijzigde algemene voorwaarden aan de cliënt communiceren.

010-840 2161

Meer info:

010-840 2161